Nedavno razkritje je povzročilo veliko ogorčenje v javnosti, saj je bila Evropska unija (EU) deležna obtožb, da je tik pred evropskimi volitvami preusmerila 132 milijonov evrov v različne medijske hiše. Ta netransparentna finančna poteza je bila izvedena s strani visokih uradnikov EU, Roberte Metsola ter Ursule von der Leyen, in sicer preko zasebne oglaševalske agencije Havas Media France, pri čemer so zaobšli običajne postopke javnih razpisov.
RAZKRITO: Ursula Von der Leyen podkupila medije v državah EU pred volitvami s kar 132 milijoni evrov!?
Svet
Finančna sredstva so bila razdeljena brez javne objave, tako da ni znano, katere medijske hiše so jih prejela ali kakšni so bili kriteriji za njihovo dodelitev. Ta netransparentnost odpira resna vprašanja o namenu in posledicah takšnega ukrepa, še posebej v kontekstu demokratičnih volitev, kjer imajo mediji ključno vlogo pri oblikovanju javnega mnenja.
????????????EU FUNNELED €132 MILLION TO MEDIA AHEAD OF ELECTIONS
— Mario Nawfal (@MarioNawfal) February 11, 2025
A massive EU slush fund of €132 million was quietly handed to media outlets ahead of the European elections - with zero transparency on who got paid and why.
Roberta Metsola and Ursula von der Leyen funneled the money… pic.twitter.com/dqvC3Hn5Gy
Mediji kot orodje političnega vpliva
V Italiji so na primer ugledni mediji, kot je Repubblica, domnevno prejeli neposredna plačila za objavljanje vsebin naklonjenih EU, v sklopu predvolilnega poročanja. Ker javnost o tem ni bila obveščena, to nakazuje na strateško uporabo medijev za vplivanje na volivce, kar lahko izkrivlja demokratični proces v prid vodilnim politikom EU.
Kritiki opozarjajo, da ne gre zgolj za financiranje medijev, temveč za sponzorirano propagando s strani EU. Uporaba davkoplačevalskega denarja za morebitno kupovanje volivcev in prirejanje volitev, se dojema kot oblika korupcije, ki spodkopava načelo svobodnih in poštenih volitev. Takšno ravnanje pa predstavlja neposreden izziv etičnim standardom, ki bi morali veljati v demokratičnih sistemih.
Javnost ogorčena
Netransparenten način financiranja medijev ne postavlja le pod vprašaj odgovornosti uradnikov EU, temveč tudi krha zaupanje javnosti. Če mediji, ki bi morali delovati kot varuhi demokracije, postanejo orodje politične manipulacije, je s tem ogrožena sama osnova demokratičnega dialoga.
Javnost se je na razkritje odzvala ogorčeno, nekateri pa tudi s sarkazmom. Mnogi, ki so se odzvali, izražajo razočaranje nad ravnanjem evropskih politikov.
Uvesti bi morali strožja pravila glede financiranja medijev v času volitev
Zaradi takšnega netransparentnega razdeljevanja finančnih sredstev, bi bila potrebna temeljita preiskava, z njo pa bi morali seznaniti javnost. Poleg tega bi morali uvesti strožja pravila glede financiranja medijev v času volitev, da bi preprečili podobne zlorabe v prihodnosti.
Ta incident osvetljuje občutljivo ravnovesje med mediji, denarjem in politiko ter kliče k ponovnemu premisleku o tem, kako se volitve izvajajo v EU, da bi zaščitili temeljna demokratična načela.