Tiskovni predstavnik spletnega velikana Google Al Verney je konkurenco obtožil, da je ne zanimajo rešitve, ampak želi nadaljevati prepire, ki podjetju grozijo z visoko kaznijo regulatorjev Evropske komisije zaradi kršenja evropske zakonodaje na področju varstva konkurence.
Evropska komisija je Googlovim konkurentom poslala zadnji predlog koncesij podjetja z 90-odstotnim deležem trga spletnih iskalnikov v Evropi, ki se želi s tem izogniti veliki denarni kazni v višini desetih odstotkov vseh svetovnih letnih prihodkov. Evropski komisar za konkurenco Joaqin Almunia je že v začetku meseca izrazil upanje, da bi bil lahko spor rešen do prihodnje pomladi, saj si komisija ne želi dolgoletnega pravdanja.
Vendar pa so podjetja, med njimi Microsoft, Expedia, Nokia Oxy in druga preko skupine, ki jih zastopa, že sporočila, da tudi zadnja ponudba Googla ne gre dovolj daleč. Nad Googlovimi poslovnimi praksami se pritožuje okrog 100 podjetij, ki bodo podali mnenja o zadnjem predlogu, nakar bodo regulatorji EU sprejeli svojo odločitev. Julija so podjetja uvodni predlog Googla zavrnila.
Evropski uporabniki spleta si po besedah Almunie želijo konkurenčen in neizkrivljen trg iskalnikov in iskalnega oglaševanja. Komisija je preiskavo Googlovega poslovanja sprožila novembra 2010, saj se je več njegovih tekmecev pritožilo, da internetni velikan zlorablja prevladujoč položaj na trgu in s tem krši evropska pravila o varstvu konkurence.
Glavni očitek Googlu je, da daje v iskalnih rezultatih prednost lastnim storitvam - tako naj bi na primer izdelke ali hotele, ki se oglašujejo prek Googlovih storitev, v iskalnih rezultatih prikazal višje oz. bolj izpostavljeno. Poleg tega komisija ameriškemu podjetju očita kršitve še na treh drugih področjih, in sicer glede avtorskih pravic, omejitev v pogodbah o oglaševanju in povezovanja oglasov z rezultati iskanja.
Zadnji Googlov predlog med drugim ponuja, da se pri rezultatih iskanja poudarjeno prikažejo tudi rezultati od treh konkurentov, da se lahko konkurenca izloči iz rezultatov specializiranega iskanja in s tem ni kaznovana pri Googlovih rangiranjih, da bo spletni oglasni posel Googla bolj kompatibilen z drugimi platformami, da podjetje imenuje neodvisnega zaupnika, ki bo nadziral proces izvajanja koncesij in da Google zniža minimalno določeno ceno za pritisk na oglas povezan s konkurenco z 0,10 na 0,03 evra.