Dars vztraja pri svojem rigidnem pristopu do cestninskega sistema na koprski hitri cesti in trdi, da bi ukinitev plačevanja cestnine "ogrozila dolgoročno stabilnost sistema" in tudi boniteto podjetja, obenem pa se hvali z rekodnimi dobičkom v višini 153 milijonov evrov. Tako se Dars zapleta v obrambo sistema, ki je že dolgo predmet kritik zaradi svoje neprilagodljivosti in krivičnosti do lokalnega prebivalstva. Slovenska Istra se zlasti v času turistične sezone sooča s prometnim kaosom tudi po zaslugi sistema, ki zahteva plačilo vinjete zgolj za nekaj kilometrov ceste.
MILIJONSKI DOBIČKI, OPUSTITEV VINJETE PA BI JIM NAČELA BONITETO?! Dars vztraja pri cestninjenju koprske hitre ceste
Koper
Dars je v zadnjih treh letih ustvaril 350 milijonov evrov dobička, a ko pride do vprašanja, ali bi morali vinjete na koprski hitri cesti ukiniti, odgovorijo z: "To bi resno načelo celoten sistem," celo boniteto družbe. Kljub dobičkom, ki jih ustvarjajo na račun voznikov, so v Darsu očitno prepričani, da bi vsaka sprememba vinjetnega sistema ogrozila slovensko cestno infrastrukturo, neoziraje se na potrebe lokalnih prebivalcev, ki tudi zaradi takšne neodzivnosti Darsa vsakodnevno trpijo zaradi zastojev in prenatrpanosti cest, zlasti v turistični sezoni.
Na Darsu redno prejemajo pobude in zahteve lokalnih skupnosti za izvzem določenih odsekov avtocest in hitrih cest iz cestninskega sistema; "praviloma gre za pobude za ukinitev plačevanja cestnine za vozila do 3,5 t največje dovoljene mase (za t. i. vinjetna vozila). Zahteve so običajno utemeljene z lokalnimi in parcialnimi interesi", so zapisali v odgovorih na naša vprašanja.
Po mnenju Darsa je taka težnja tako za Dars kot za Slovenijo "dolgoročno nevarna", saj se z njo odstopa od načela "uporabnik plača". Dodajajo še, da bi se morala "pravilna interpretacija" cestninjenja, po katerem je cestnina oziroma vinjeta nadomestilo stroškov vzpostavitve in delovanja cestninskih cest, "usesti v zavest" odločevalcev in uporabnikov. Kot še dodajajo, se "ne sme dopustiti, da bi se načelo nediskriminatornosti izkrivljalo za parcialne interese".
Kot še navajajo, je cestnina edini vir, iz katerega se plačujejo vsi dolgoročni krediti, najeti za izgradnjo celotnega območja avtocest in hitrih cest v preteklosti in sedanjosti, tudi obalnih hitrih cest H5 in H6. "Stroškov cestninskih cest, ki so že nastali na H5 in H6, skladno z zakonom in Direktivo o evrovinjeti DARS ne sme prevaliti na (domače in tuje) uporabnike ostalih odsekov," opozarjajo.
"Kakršno koli ogrožanje stabilnosti financiranja avtocestnega omrežja iz cestnin bi se nemudoma preko poslabšanja bonitete družbe odrazilo tudi v pogojih zadolževanja in skupnih stroških financiranja," še dodajajo v Darsu, kjer tudi menijo, da bi izvzem H5 in H6 iz vinjetnega režima "resno načel celovit cestninski sistem", ki je bil po njihovem mnenju že načet pri predoru Markovec.
Glede na to, da je Dars lani ustvaril rekordne prihodke v višini 583 milijonov evrov, čisti dobiček pa je znašal 153 milijonov evrov, je takšen izrazito negativen odnos do spremembe sistema vinjet na koprski hitri cesti več kot nenavaden. Samo prihodki od prodaje vinjet so znašali 240,9 milijona evrov; prodali so 8,8 milijona vinjet, od tega 5,6 milijona tedenskih. Ob tem so izdali tudi 84.000 plačilnih nalogov, od tega več kot polovico tujcem.
Je potemtakem čudno, da se turisti poskušajo izogniti plačilu vinjete za pet kilometrov in zato iščejo stranske ceste skozi istrske vasi? Dars se očitno noče soočiti z realnostjo, da sistem vinjet v tem primeru povzroča več škode kot koristi, saj zaradi njega nastaja gneča in zastoji, vsakdanje življenje za domačine pa je neznosno. Namesto, da bi poenostavili prometne povezave, čemur so avtoceste in hitre ceste namenjene, vztrajajo pri rigidnih pravilih, ki vodijo v primeru slovenske Istre do prometnega kaosa. Vse to samo zato, da si na koncu delijo stomiljonske dobičke?
Komentiraj
Za odvzem regionalne ceste tunel -pokopališče (Sej se razumemo) smo dobili en K -.
Cesta, se je takrat gradila v precejšnjem delu trase Jadranske magistrale in naj bi jo nadomestila brez plačila cestnine.
Dosti let kasneje pa jo je nekdo podaril DARS-u a to nismo bili mi Primorci. Niti ni potrebno dosti ugibat kdo je bil na oblasti, ko so uvedli vinjete in nam ukradli cesto.
Tudi takrat, ko so gradili avtocesto je bila zadnja cestninska postaja na Kozini. Italija se še vedno drži dogovora in je avtocesta pri njih brezplačna do Monflcona, Dars pa seveda vztraja na svojem, ker "lupijo" Istrijane, ki hodijo delat v Italijo in Italijane, ki hodijo v Istro. ZAto cestnine ne bojo odpustili na tem koncu.
Naj nam vrnejo našo cesto in cestninijo svojo!
Za vse, ki ne želijo plačati vinjete je sicer omogočen labirint cestnih povezav, da bi prišli iz Bertokov do Izole a to ne odtehta tega kar so nam odvzeli.