V koprskem skladišču Libertas se bo danes ob 20. uri začel festival IZIS, ki ga organizira Kulturno izobraževalno društvo PiNA. Letošnja festivalska izdaja 2200 UND3R, ki bo potekala do 15. oktobra, naslavlja podnebno krizo, natančneje vpliv, ki se v obmorskih mestih preko dvigovanja srednjega morja že kaže v vse pogostejšem poplavljanju.
V SKLADIŠČU LIBERTAS PRIČETEK FESTIVALA IZIS: Kako se podnebna kriza odraža v obmorskih mestih?
Koper
Naziv letošnjega festivala IZIS 2200 UND3R - rebus, premetanka, preokrenitev - ne kliče toliko po razvozlanju uganke, kot po določitvi implikacij, na katere cilja. "Zelo preprosto gre za na znanstvenih podatkih utemeljeno in z minimalno intervencijo premetanja znakov izrečeno domnevo: leta 2200 bo morska gladina 3 metre višje, takratni IZIS pod vodo," je v uvodni besedi festivalskega kataloga zapisal Karlo Hmeljak.
Po eni strani so v umetniška dela letošnje izdaje "prevedene posledice podnebnih sprememb, ki se dogajajo ta trenutek, po drugi strani pa svet, ki bo nastopil, oziroma podvodno okolje, ki bo hranilo spomin na današnji svet". Obiskovalci se bodo skozi prostor senzorično prepustili zaznavanju povezave med novomedijsko vizualno umetnostjo, tankočutnostjo in okoljsko trajnostjo, so zapisali v društvu PiNA.
Letošnji program obeta 12 intermedijskih instalcij, štiri delavnice in performans. Premierno bo na festivalu predstavljena nova produkcija, instalacija Sofie Crespo, Feileacana McCormicka in Robertine Šebjanič Interweaving the SubAqueous - AquAformings, prav tako premierno bodo prikazali šestih kratkih filmov francoskega surrealista Jeana Painleveja z naslovom Science is Fiction, predstavljen pa bo tudi na rezidenci v laboratoriju na presečišču umetnosti in znanosti - HEKI nadgrajen Gospod Procesor, razumete življenje? Boštjana Čadeža - Fška. HEKI bodo sicer odprli prav v sklopu festivala, 1. oktobra.
Kot piše na uradni spletni strani, začetki festivala IZIS segajo v leto 2013, ko se je združila iniciativa umetnikov, kulturnih producentov in pesnikov, delujočih v Istri. Skozi leta se je razširil v kinodvorane, galerije, javne prostore in industrijska poslopja. V svojem cilju vključevanja intermedijske umetnosti v programe lokalnih prizorišč je festival uspešno krmaril na eni strani med oklevanjem in uporništvom ter institucionalizacijo in gverilo.
"IZIS skozi objektiv vrhunskih umetniških del raziskuje vpliv tehnologije na kulturo, družbo in naravo. Hkrati širi obzorja in združuje umetnike, mislece in radovedno množico skozi prizmo izkušenj in kompleksnih vprašanj o vplivu tehnologije na prihodnost, avdiovizualnih tehnikah, robotiki, hibridnih materialih in kinetičnih skulpturah," so še zapisali organizatorji.