Na sedežu Mestne občine Koper so se danes sestali koprski župan Aleš Bržan in istrski poslanci, ki so skupaj iskali rešitve za najbolj pereče izzive, s katerimi se ne sooča samo koprska, temveč vse štiri lokalne skupnosti na našem območju. Največ besed so namenili cestnim povezavam.
BRŽAN SE JE SREČAL Z ISTRSKIMI POSLANCI: Se obetata sprememba vinjetnega sistema in nova rešitev za hitro cesto do Hrvaške? (FOTO)
Koper
Bržan o novi različici hitre ceste: "Rekel bi, da bo naša alternativa cenejša"
Na tiskovni konferenci, ki je sledila delovnemu srečanju, je prvi mož koprske občine Aleš Bržan pojasnil, da bo Mestna občina Koper predlagala državi, ki že pripravlja prostorski načrt za novo hitro cesto Koper–Dragonja, nekoliko drugačno različico umestitve hitre ceste, po kateri bi potekal tranzitni promet do meje s Hrvaško.
"Pripraviti želimo različico z manj invazivnimi posegi v naš prostor in začeli smo se pogovarjati s strokovnjaki glede konkretnih rešitev. Ne začenjamo z ničle, iščemo pa alternative pri posameznih posegih. Izboljšave ne bodo nujno dražje, prej bi rekel da cenejše," je povedal Bržan. Kot je dodal, bi se z navezavo od Bertokov proti Dragonji tranzitni promet do Hrvaške ognil ožjemu območju mestnega jedra.
Prvi mož koprske občine je poslance na srečanju seznanil z izzivi z različnih področij delovanja MOK, med katerimi so: navezava mesta Koper na avtocestno omrežje in ureditev cestne povezave do novega vhoda v Luko Koper, prevetritev vinjetnega sistema Kozina–Izola, določitev višine povprečnine in primerne porabe mestnih občin ter financiranja mestnih občin in določitev pristojnosti lokalnim skupnostim za rabo obale in morja za potrebe lokalnih skupnosti. Dotaknili so se tudi vprašanja izpolnitve dogovora za nadomestna stavbna zemljišča za Naravni rezervat Škocjanski zatok.
Bomo dočakali spremembe v vinjetnem sistemu?
Poleg tega bodo istrski poslanci in župani vztrajali pri tem, da država uvede drugačen sistem vinjetnega cestninjenja. Ideji o uvedbi lokalnih vinjet in o ukinitvi vinjet na hitri cesti do meje z Italijo nista novi. Istrski poslanci menijo, da uresničitev katere od teh želja ne bi pomenila domino efekta drugod po Sloveniji, česar se bojijo na infrastrukturnem ministrstvu.
Istrski poslanci menijo, da lahko z dokumenti iz sosednje Furlanije Julijske krajine dokažejo, da je izjema pri nas možna. "Čakamo dokumentacijo, povezano z Osimskimi sporazumi, ki govori o tem, kje se v Italiji začne plačevati cestnino. To bo vplivalo na možnost spremembe vinjetnega sistema pri nas," je prepričan poslanec Branko Simonovič. Prav zato se istrski poslanci zavzemajo za to, da ministrstvo na našem območju naredi izjemo. "Razumemo stališče države, da bi to sprožilo domino učinek, ampak v našem primeru Italijani že danes ne kupujejo teh vinjet. Dars tako sploh ne bi imel nobene izgube," pa je pojasnila poslanka Meira Hot.
Komentiraj
ti pa si strokovnjak. S katerega planeta si pristal ?
Vsaj pol meščanov Berlina nima svojega avtomobila, za vstop v Pariz z avtomobilom se med dokončanimi praznikih ali vikendi in podobno čaka tudi 24 ur, v Italiji ni dosti drugače, iz periferije Ljubljane do centra Ljubljane se med delavniki vozi tudi do dve ure, ravno tako po dokončanih praznikih in podobno....Niso problem ceste....jast bi zakonsko omejil en avto na eno družino...V glavnem, prosim ne uničit Strunjanske doline z neko cesto od katere domačini ne bomo imeli nič, tako kot od širitve luke ne, in še veliko je tega kar lahko samo gledamo med tem ko od vsega tega nimamo še enkrat neč, razen škode.....
Velikokrat se je že pripetilo, da so na Obali sestankovali zaradi problematike cest, vendar še do dandanes ni prišlo do razumljive rešitve, ki bi odgovarjala potrebam prebivalcev in velikemu številu turistov. Pa najsibodi problematiki in gostoti prometa iz Portoroža do Izole, prometni blokadi in cijazenju ter blokadi iz hitre ceste proti Belvederju, Strunjanu, Portorožu ali Luciji ter zastojem na cesti Šmarje, Dragonja proti Hrvaški. Dejstvo je, da so nas Hrvati prehiteli tudi na tem področju, saj so pripeljali avtocesto do Umaga oziroma do krožišča nad Sečovljami, mi pa nismo bili sposobni urediti cestno povezavo do iz iz Šmarij vse do meje. Vsega skupaj se žal lotevamo kampanjsko, z političnimi in ne strokovnimi rešitvami, ki so jih preglagali tisti, ki se na to področje razumejo in vedo kako se temu streže. Povrhu tega pa imamo sedaj zatrpane poleg avtocest in hitrih cest še lokalne ceste, saj so obremenjene veliko bolj kot pred čudovitim vinjetnim sistemom, kar je povzročilo serijske zastoje, slabo voljo vseh ,ki imajo kupljene vinjete. Zakaj vinjete, če stojimo v koloni iz katere se ne vidi konca, medtem ko po italijanski strani od Škofij pa vse do Monfalcona se ne plača ničesar, mi pa s turisti ravnamo, kot z tistimi, ki jih pri nas ne želimo videti. Zato, pa imamo modrece, ki misliji namesto nas in nam vsakdanje razmere in promet še bolj komplicirajo kar povečuje možnost nesreč in nedolžnih zrtev. Misleci in vsi tisti, ki v državnem zboru odločajo o naši prihodnosti, so nam pripravili strategijo in katere še sami ne morejo razbrati, kaj bo pomenila ob še večjem prometu in kaosu na Obali. To, da porabiš in Portoroža do Izole, več časa, kot ga od Izole do Ljubljane je nedopustno, za tiste, ki čakamo v kolonah pa mukotrpna izkušnja, ki nas odvrača od želje po potovanju. Med drugim so predlagali rešitev hitre ceste mimo Jagodja proti Dragonji, kjer bi bili potrebni tuneli, gradnja bi bila cenejša, pa se nihče tega noče lotiti. Krivda vsakokratne politične vrhuške na oblasti.? Krivda ozkih lokalnih interesov? Krivda gradbenih lobijev? Krivda tistih, ki odločajo, pa se ne morejo sporazumeti? Na čigav račun, na svoj, prav gotovo ne?
SAJ NI RES, PA JE!
Imate enkratno priložnost, da se vam zgodovina nasmehne, lahko pa se tudi razjoče nad vami.
Stane Kavčič, Dnevnik in Spomini, 1988, str.625