"DARS PRI 160 MILIJONIH DOBIČKA NE BO PROPADEL": Kar je dovoljeno Mariboru, nam ni

Koper

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je ob včerajšnjem obisku gradbišča serminske vpadnice povedala, da z Darsom razmišljajo o začasni ukinitvi vinjet na hitri cesti do Kopra v času sočasne gradnje serminske in bertoške vpadnice  slednja se bo začela prihodnje leto. O pobudi primorske poslanke Meire Hot za trajno ukinitev vinjet pa je dejala, da za to ni zakonske podlage in da takšne ideje ogrožajo finančno stabilnost Darsa. Kako na očitke ministrice odgovarja poslanka Hot?

Ministrica Alenka Bratušek ob obisku gradbišča serminske vpadnice

Na sestanku ministrice Bratušek z istrskimi župani so se dogovorili za začasno razvinjetenje hitre ceste H5 med Škofijami in Koprom prek poletja 2026, kar bo olajšalo mobilnost in omogočilo analizo vpliva cestninjenja na promet.

Hot: Vinjete povzročajo kaos

Poslanka Hot že dlje časa poziva k trajni ukinitvi vinjet, saj meni, da te obremenjujejo lokalno prebivalstvo in turizem, voznike pa preusmerjajo na lokalne ceste, kar povzroča zastoje. Peticijo Hotove podpira tudi Italijanska unija. Predsednik Maurizio Tremul je pred kratkim povedal, da vinjete kršijo Osimske sporazume in ovirajo čezmejne odnose, kar negativno vpliva na lokalne prebivalce in okolje.

Primorska poslanka Meira Hot

Skrbi jih finančna stabilnost Darsa

Ministrica Bratušek je v zvezi s pobudami za ukinitev vinjet na koprski hitri cesti povedala, da je skupno stališče ministrstva in Darsa, da za to ni zakonske podlage. Dodala je, da razume ljudi, ki si tega želijo, da pa ne more razumeti poslancev, ki s takšnimi idejami na kocko postavljajo finančno stabilnost Darsa. Predsednik uprave Darsa Andrej Ribič je dodal, da so takšne pobude za Dars nesprejemljive in da gre za precej populistične predloge: "Lahko si predstavljate, kako bodo odreagirali ljudje v drugih delih Slovenije. Recimo tisti v Metliki in Črnomlju, ki ceste nimajo, pa si jo želijo."

Zaradi vinjet se ljudje izogibajo hitre ceste in s tem obremenjujejo lokalne ceste

Na očitke ministrice Bratušek se je odzvala primorska poslanka Hot, ki nam je povedala, da vinjete ne prinašajo pričakovanega zaslužka, temveč povzročajo prometne in družbene težave. "Oni nikakor ne razumejo, da denarja iz naslova vinjet sploh ne služijo, ker se ljudje izogibajo vožnje po koprski hitri cesti. S tem, ko se izogibajo tej cesti, se vozijo po lokalnih cestah in jih s tem dodatno obremenjujejo," je poudarila Hot.

Po njenih besedah bi ukinitev vinjet razbremenila lokalno prebivalstvo: "Civilna iniciativa na Škofijah zdaj vsakodnevno zbira podpise za mojo peticijo, saj tamkajšnji prebivalci ne zmorejo več prenašati vse večje prometne obremenjenosti."

Poslanka izpostavlja tudi čezmejne posledice: "Tu so tudi družinski stiki ob meji. Koliko ljudi se je preselilo v Trst, ker si tukaj niso mogli privoščiti stanovanja, ali pa se na delo vozijo v Slovenijo? Še vedno so to naši državljani."

Maribor da, Primorska ne?

"Ministrica govori o domino efektu, ampak tukaj je potrebno gledati izjemo. Zakaj so v Mariboru hitro cesto, ki pelje v center mesta, oprostili vinjet? Prekategorizirali so jo. Andrej Rajh, takratni poslanec SAB-a, zdaj državni sekretar pri Bratuškovi, se je zavzemal za to. Zakaj Mariboru ja, nam pa ne?" se sprašuje poslanka.

Bojazen za Dars ob takšnem dobičku po mnenju poslanke nima osnove

Hotova zavrača tudi pomisleke o finančni stabilnosti Darsa: "S tem ne bi uničili Darsa – že danes iz tega naslova pridobijo zelo malo. Pri 160 milijonih evrov dobička dvomim, da bodo zašli v rdeče številke."

Kritična je tudi do neučinkovitosti ukrepov, saj po njenem mnenju niso naredili nič, da bi zmanjšali zastoje. "Lokalne ceste so zaradi vinjet preobremenjene, saj ljudje iščejo načine, kako se izogniti vožnji po hitri cesti. Poleti celo na YouTubu najdeš navodila, kako se izogniti vožnji po hitri cesti. Ukinitev vinjet je eden od načinov, da vsaj malo razbremenimo regijo," je poudarila.

Hotova tako vztraja, da vinjete ne rešujejo težav, temveč poglabljajo prometno stisko v slovenski Istri.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
kanarin |  04 .04. 2025 ob  08: 41
19
Bratušek in DARS kot glavni izgovor za svojo trmasto vztrajanje omenjajo izgube "ogromnih" prihodkov če bi ta res majhen odsek avtoceste izvzveli iz vinjetnega sistema. Zdaj pa mi povejte kdo pri zdravi pameti sploh plačuje vinjeto za samo 5 km avtoceste (!) - če pa se lahko zapelje po lokalnih. To je zame norčevanje iz zdrave pameti. Dajte vsaj preizkusno izvzeti za 1 leto pa bomo videli kakšne so dejanske in realne izgube. Sicer mislil, da je to samo izgovor, kot to da ni zakonske podlage- pač če ni politične volje se vedno najde nek razloga zakaj ne kaj ni možno naredit. Kako si pa Italija lahko privošči da ne pobira cestnine za koliko 40km odseka do Monfalcona ? Imamo pač politike in oblast , ki so izgubili stik z realnostjo in jih dejanski problemi v lokalnem okolju zaradi posledic njihove trme in ne-odločitev očitno sploh ne zanimajo.
ZigaZois |  03 .04. 2025 ob  23: 57
33
Vsekakor je vinjeta boljša od cestninskih postaj in jo bom kupoval tudi, če bo ta cesta izvzeta iz sistema.
Je pa žalostno to, da tranzitni promet uničuje ceste katerih vzdrževanje sloni na občinskih blagajnah. Vse ceste ne bo možno zapreti saj mora obstajati možnost brez cestnine. Če DARS noče sprostiti cesto, ki jo je ukradel, naj Bratuškova naroči izgradnjo dvopasovnice vzporedno z DARS-ovo cesto, da se tranzit preusmeri tam in potem lahko občinske ceste zapremo z oznako "Samo za lokalni promet".
Se igramo neke igrice kot, da je DARS podjetje s privatnim kapitalom, saj upravlja ceste katerih izgradnjo smo plačali mi državljani RS. Cesta je od direktorja DARS-a ravno toliko kot je moja ali kogar koli tu na obali.
zoran13 |  03 .04. 2025 ob  20: 21
36
Glede na to, da državljani lahko potujemo po italijanskih avtocestah vse do Monfalcona zastonj, do Gorice pa z malenkostnim doplačilom, bi bilo glede na sorazmernost, posebej pa na določila osimskih sporazumov, prav in dobrodošlo, da od Škofij do Kopra enostavno ni več vinjet. Ne glede na to, da imamo vinjete stojimo v kolonah, toda to je drugi problem, ki ga bodo naši vrli zakonodajalci in za to odgovorni, reševali še kakšno desetletje ali dve...Mimogrede novo Peticijo šem že podpisal, pa jo dajte še vi...
Pjero Shriba |  03 .04. 2025 ob  17: 42
Delavno ljudstvo SR Slovenije se odločno in vestno bori proti škodljivim vplivom kapitalizma, ki prihaja iz zahoda v našem primeru iz Trsta.
Zato je na zadnjem kongresu ZK Slovenija sprejela državotvorni sklep, da vinjete na tem ozemlju ne bo ukinjalo.

ManofSteel |  03 .04. 2025 ob  17: 42
-10
Opet Janša kriv bwahahahaaha
Zaradi uporabe lokalnih cest je večja skoda na cestah zaradi mase vozil. Od tega občine nimajo nič razen stroške, ker za lokalne ceste krije občina, da se razumemo.
Jaz bi predlagal vsem županom, da zaprejo promet lokalnih cest za vse tujce ! Pa da vidimo kako se bodo izmuznili plačilu. Če jaz kot občan in domačin plačujem vinjeto, naj jo plačujejo tudi tranzitni vozniki. Amen!
ZigaZois |  03 .04. 2025 ob  16: 44
28
Hitra cesta je delno nadomestila "Jadransko magistralo", ko je bila zgrajena na relaciji Bivije - Koper.
Kakšno leto kasneje, ko je vlada JJ uvedela vinjete, so nam jo ukradli in dali DARS-u. Ta odsek ni bil grajen kot del avtocestnega križa ampak za razbremenitev prometa, ker so turisti z domačini stali v kolonah že v Črnem Kalu za prečkanje meje v Sečovljah.
vseved |  03 .04. 2025 ob  16: 11
-14
Moiro skrbi za turiste ki so v tranzitu na hrvaško in od njih nimamo nič in za gnile italijane ki se hodijo basat k hinavskim hrvatom!