Na ministrstvu za delo so se pred dnevi pridružili stališčem Sindikata delavcev gostinstva in turizma Slovenije, ki je javno opozoril na neprimernost in škodljive posledice oddajanja storitev zunanjim izvajalcem v primeru sobaric v Hotelih Bernardin. Slovenski državni holding (SDH) so zato pozvali, naj ukrepa. Danes so se po treh tednih odzvali v družbi Sava Turizem, kjer pravijo, da so informacije v medijih "napačne".
HOTELE BERNARDIN BO V CELOTI ČISTILO ZUNANJE PODJETJE: "Prezaposlene sobarice so dobile 18 odstotkov višjo plačo"
Piran
Spomnimo, Sindikat delavcev gostinstva in turizma Slovenije je vlado in ministra za delo, družino in socialne zadeve Luko Mesca ter gospodarski razvoj in tehnologijo Matjaža Hana v preteklih dneh pozval k nujnem ukrepanju v primeru oddajanja storitev čiščenja in pospravljanja sob v državnem podjetju Hotelih Bernardin zunanjemu izvajalcu.
Hoteli Bernardin so del skupine Sava Turizem, največjega slovenskega turističnega podjetja, ki je v lasti družbe Sava. Ta je v več kot 90-odstotni lasti države oziroma SDH in Kada.
Družba Sava Turizem naj bi koristila zunanje storitve čiščenja okoli 300 sobaric, od tega je redno zaposlenih le še okoli 40 sobaric na lokaciji Hotelov Bernardin, ki naj bi tudi prešle pod zunanjega izvajalca. Kot so opozorili v sindikatu, bi morala biti podjetja s kapitalsko naložbo države zgled vsem ostalim, namesto da izvajajo outsourcing storitev čiščenja, še posebej, "ker je splošno znano, da je ta za delavce izredno škodljiv".
"Tako kot veliko drugih hotelskih verig uporabljamo sistem outsourcinga za različne procese (z razlogom sezonskosti, specializacije, dviga kakovosti storitev …). Gre za različne storitve, npr. pranje, varovanje, reševanje iz vode, urejanje okolice," so danes sporočili iz družbe Sava Turizem, kjer poudarjajo, da imajo postavljen model outsourcinga za čiščenje v vseh svojih letoviščih že zadnjih deset let.
Upravljajo z vsega skupaj 2.800 sobami in 90 odstotkov jih že leta čistijo zunanji izvajalci - outsourcing. "S podpisom nove pogodbe za izvajanje čiščenja z zunanjim izvajalcem smo outsourcing razširili še na preostalih deset odstotkov sob, ki se nahajajo na Obali," pravijo. Za to so se odločili na prvem mestu zaradi sezonskosti. Na Obali imajo v nizki sezoni lahko zasedenih manj kot 100 sob dnevno, v visoki sezoni pa 750. Predvsem pa: "Ocene nastanitev na neodvisnih spletnih portalih za ocenjevanje s strani gostov so običajno višje tam kjer outsourcamo storitev čiščenja."
Kot pravijo, jim trenutne razmere na trgu dela in nihanja v povpraševanju ne omogočajo, da bi lahko šli v storitev insourcinga, saj to predstavlja preveliko tveganje za družbo. Zato so se odločili za celovit outsourcing čiščenja.
Poziv za oddajo ponudb za storitev čiščenja zunanjemu izvajalcu na vseh destinacijah naj bi poslali več kot desetim ponudnikom in le dva naj bi zadostila vsem razpisnim pogojem, to sta Aktiva čiščenje in Samsic storitve. Gre za podjetji, ki sta med petimi največjimi v Sloveniji na tem področju.
"Nov delodajalec Aktiva čiščenje je vsem prezaposlenim sobaricam zagotovil za nekaj več kot 18 odstotkov višje plače kot so jih prejemale v družbi Sava Turizem, kar je na posvetu z delavci pozdravil republiški sindikat SGIT. Poleg tega smo v Sava Turizem, skladno s pogodbo, prevzetim zaposlenim zagotovili, da se lahko vrnejo nazaj k nam tudi v primeru, če prenehamo s sodelovanjem s tem podjetjem," zaključujejo v družbi Sava Turizem.