Predlagana novela zakona o delovnem času mobilnih delavcev bi lahko še poslabšala stanje v dejavnosti cestnega potniškega prometa, opozarja Sindikat voznikov avtobusov Slovenije. Po oceni sindikata je namen novele med drugim legalizirati nepravilno plačani čas razpoložljivosti voznikov. Zaradi novele in slabih razmer v panogi je možna tudi stavka.
NAS ČAKA KOLAPS CESTNEGA POTNIŠKEGA PROMETA? Slabe plače in zastareli vozni redi, na vidiku stavka
Koper
Okoli 3000 registriranih voznikov avtobusov v Sloveniji je odvisnih od predlagane novele zakona o delovnem času mobilnih delavcev, je na današnji novinarski konferenci v Kopru poudaril predsednik sindikata Endre Mesaroš.
Zunanji strokovni sodelavec sindikata voznikov avtobusov in generalni sekretar Obalne sindikalne organizacije KS 90 Damjan Volf je danes dejal, da so prišli do točke, ko so prisiljeni delodajalcu napovedati stavko. V dejavnosti cestnega potniškega prometa namreč opažajo, da se napada osnovno človekovo dostojanstvo, je dodal.
Po oceni voznika avtobusa Zdravka Šnepfa v dejavnosti cestnega potniškega prometa glavno težavo predstavljajo slabe plače in vozni redi. Zaradi višanja življenjskih stroškov bi morali po njegovem mnenju delodajalci plače sproti korigirati. Vozni redi pa so zastareli in iz časa manj gostega prometa, zato prihaja do zamud in prehitre vožnje voznikov, je dodal.
Kot je pojasnil Šnepf, je posledica slabih razmer pomanjkanje voznikov, saj poklic več ni privlačen. Pritok mladih v ta poklic je že sedaj nizek, starejši pa se ne odločajo za odhod v pokoj, saj je pokojnina v tem poklicu nizka.
Po oceni sindikata je med drugim problematičen nepravilno plačan čas, ki ga vozniki avtobusov preživijo med čakanjem na naslednjo vožnjo v določenem kraju. Čas razpoložljivosti bi se moral upoštevati enakovredno v delovni čas in biti primerno plačan, saj je delavec med tem na drugi lokaciji, je dodal Volf.
Kot je pojasnil, so poslanskim skupinam poslali prošnjo za sestanek, ki so ga v preteklem tednu že izvedli s SDS in SD. Presenetilo jih je, da so od poslanske skupine Svoboda dobili odgovor, da se jim sicer zahvaljujejo za pobudo za srečanje, a da so pridobili dodatna pojasnila resornega ministrstva in zato ocenjujejo, da posebno srečanje ni potrebno.
Zunanji strokovni sodelavec sindikata voznikov avtobusov je dodal, da bo, če bo novela zakona sprejeta, mogoče reči, da je voznik avtobusa nevaren poklic.