Koprski občinski svet je danes potrdil investicijski program za projekt kolesarske in pešpoti čez kanal Grande. Z naložbo, ki bo predvidoma realizirana v letu 2019, bodo povečali varnost prometa na območju Semedele. V razpravi je bilo sicer nekaj pomislekov glede vrednosti projekta, ki se je iz manj kot 500.000 podražil na dobrih 786.000 evrov.
POTRJENA INVESTICIJA: Koper bo dobil kolesarsko in pešpot čez kanal Grande
Koper
Omenjena investicija, ki se umešča na območje Semedelske promenade ter bo povezala nastajajoči park in rekreacijske površine, predvideva gradnjo manjkajoče kolesarske povezave in njeno navezavo na obstoječo kolesarsko mrežo. Izvedba investicije bo po načrtih občine bistveno povečala varnost kolesarjev in pešcev ter prispevala k ureditvi trajne in kakovostne povezave mestnega središča z robom širšega mestnega središča in povezave s stanovanjskimi soseskami Semedela, Žusterna in Markovec. Ob novem delu kolesarske poti in pešpoti je predvidena ureditev drevoredov in zelenic.
Povišali vrednost investicije
Prvotno je bila naložba ovrednotena na nekaj manj kot 494.000 evrov, a je občina na razpisu prejela bistveno višje ponudbe, ki so vse presegale vrednost za več kot 50 odstotkov, razpis pa je bil tako neuspešen. Skladno z investicijskim programom je vrednost projekta zdaj ocenjena na nekaj več kot 786.000 evrov z DDV, je na današnji seji povedal vodja samostojne investicijske službe Viljan Tončič.
Občina v nov razpis
Namesto enoletnega zdaj občina predvideva dvoletno financiranje projekta, in sicer v letošnjem in prihodnjem letu. S petkom bo šla občina v nov razpis. "Še vedno pričakujemo, da bomo dobili še kakšno dodatno ponudbo, ker vemo, da bi se lahko tudi nekateri drugi prijavili, pa se niso. Pričakujemo še več ponudb in seveda tudi nižjo ceno," je ob robu seje pojasnil Tončič.
Javno naročilo naj bi predvidoma oddali jeseni, rok za dokončanje del pa je februar 2019. V prvi fazi je predvideno stoodstotno financiranje s strani občine, vendar Tončič računa, da bodo uspeli zanj počrpati tudi kohezijska sredstva za mobilnost, za katera so se maja prijavili na razpisu.
Med razpravo je bilo sicer nekaj pomislekov nad smiselnostjo izpeljave sicer potrebne naložbe po takšni ceni. Tomaž Slavec je tako izrazil sum, da so nemara še kakšne druge investicije v občini podcenjene. Po mnenju samostojnega svetnika Aleša Bržana pa bi glede na previsok strošek v primerjavi z dobrobitjo, ki bi jo projekt prinesel, kazalo počakati na normalizacijo cen na trgu.
Prepričljiva podpora svetnikov
Investicijski program so svetniki nazadnje podprli s prepričljivo večino, saj je zanj glasovalo 22, proti pa so bili štirje svetniki.
@Runo res ne štekam ali to pišeš resno ali gre za zajebancijo. Kje pa naj bi se kopali ljudje med Koprom in Izolo, ali sem mogoče spregledal, da so na katerem odseku uredili normalen dostop do morja ? Meni se zdi čudaško, da so najprej zelo povečali kapaciteto parkirišča v Žusterni, dodali ogromno parkirišč za kolesa in motorje - saj vse to je lepo in prav - ampak plaža pa je še vedno povsem enaka (enako velika) !?! Razumi kdor more.
Ljudje se v skupini pocutijo bolj varne zato ta del je samo za manjso skupinico ljudi ki jih to ne moti
Zgodaj zjutraj je še v redu, nato pa...vedno večji kaos - bil sem tam recimo včeraj popoldne, mogoče je nekaterim taka gužva oz masa ljudi všeč (čudaki), meni pa zbuja samo tesnobo - ko se skoraj ne moreš obrniti. Grozljivo. Če bi bil kje v bližini možen vsaj koliko toliko normalen dostop do morja, pa da lahko raztegneš brisačo, bi ziher ogromno ljudi šlo tam. In s tem tudi malo razbremenili glavno plažo. Res me zelo čudi da se vse do danes nič naredilo oz uredilo na to temo , to je pač en velik minus županu. Saj vem ,da boste nekateri spet kokodakali ,da naš vse to še čaka oz je v planu v naslednjih letih, žal pa je pa danes stanje tako kot je.
Argumentiram : Kaj ji manjka ? Veliko. Ni prostora. Ni sence. Ni dovolj WCjev. Ni dovolj tušev (in tisti, ki so bodo verjetno kmalu še plačljivi saj puščajo (izgovor, da se porabi preveč vode)). Ni lokalov. Preveč betona. Premalo prostora za parkiranje koles (ki so na soncu čez dan). Varovanje stvari na plaži. Vhodi v morje ?... Brezplačnega parkirišča ni več. Za klube se je pripeljalo kontajnerje...Del kolesarske ceste od krožnega pa tja do začetka muleta je nevarno : ker so grbine na cesti, ker je ovinek nepregleden in robat, ker kopalci prihajajo iz kopališča in zaidejo na kolesarsko, ker je premalo luči...
V zadnjih letih je bilo storjeno malo NIČ.
Zaprta cesta od Muleta do Izole ? Lahko bi vseeno omogočli enosmerni promet. Odstranli ali premaknili ali nadomestili drevesa. In tam uredili parkirišče. Podaljšali kopno (in zaščitili obalo pred erozijo) ter namestili lokalčke, morda celo kakšen hotelček. Kamne bi mogli zravnat oziroma jih postavit, tako, da je mogoč dostop v vodo. In še in še bi bilo idej. (poglejtesi kakšno Špansko promenado: racionalnost, lepota, čistost, uporabnost, privlačnost). Ok, pojte do Lignana ali Gradeža. To bi privlačilo turiste, kaj dela nek turist v Kopru več kot 2 uri ? Zbeži, kjer mu je bolj privlačno.
-po načrtu sodeč (slikci v članku) se vidi diagonalna črta čez park, ki povezuje kolesarski stezi (torej ni več kolesarske ob glavni cesti)... vendar, ali se je kdo vprašal : praktično in fukncionalno kako bo to izgledalo ? Kolesar (jih je veliko tudi hitrih) in tudi 25tke (ki so zelo zelo hitre, brez nadzora in hrupne) bodo leteli diagonalno čez park, kjer bodo mamice vozile otroke v vozičku in se bodo družinice sprehajale. To, je varno ? In zaradi tega je cena narasla ?
b) včeraj sem se peljal s kolesom po tej poti pa moram reči da se je kr nekaj ljudi kopalo tudi na teh skalah