Slovenske železnice (SŽ) napovedujejo, da bo z letom 2025 prenehal obratovati Zeleni vlak po Istri do Pulja, saj je zaradi majhnega števila potnikov nerentabilen. SŽ, ki nosijo vse stroške tega mednarodnega vlaka, s Hrvaškimi železnicami še niso uspele doseči dogovora, saj naj bi slednje ne kazale pripravljenosti za finančno sodelovanje. Če dogovor ne bo dosežen, bo direktna železniška povezava do Pulja prekinjena, potniki pa bodo morali prestopati v Buzetu, kar vključuje večurno čakanje.
SŽ Z NOVIM LETOM UKINJAJO ZELENI VLAK PO ISTRI: Zaradi majhnega števila potnikov je nerentabilen, dogovora s Hrvati še ni
Koper
Legendarni Zeleni vlak, ki vozi po slikoviti istrski progi od Divače do Pulja od konca aprila do konca septembra, se bo z novim letom po vsej verjetnosti ukinil. Zaradi majhnega števila potnikov in nerentabilnosti – tako je lani iz Slovenije v Pulj in druge destinacije prek Buzeta potovalo 3.139 potnikov, s Hrvaške v Slovenijo pa zgolj 315 potnikov, so Slovenske železnice napovedale, da direktne železniške povezave s Puljem v prihodnjem voznem redu 2024/2025 ne bodo več ohranjale. Število potnikov in ustvarjeni prihodki namreč ne pokrivajo niti odstotka stroškov vožnje garniture do Pulja in nazaj.
Glede na to, da SŽ nosijo vse stroške, ki nastanejo z vožnjo tega mednarodnega vlaka, so Hrvaškim železnicam predlagali delno participacijo stroškov voženj dizelske garniture na hrvaškem delu poti ali kakšno drugo obliko skupnega izvajanja storitve prevoza. "Hrvaške železnice žal niso bile pripravljene, niti še vedno niso, doseči dogovora, ki bi omogočil ohranitev direktnega železniškega prometa do Pulja," so potrdili na SŽ za glasistre.hr ter zatrdili, da ne gre za "enostransko ukinitev vlaka". "Slovenske železnice niso in ne želijo ukiniti vlaka. Slovenske železnice so dale razumne predloge Hrvaškim železnicam za možno rešitev nadaljevanja voženj med Slovenijo in Puljem, vendar doslej ni bilo pozitivnega odziva Hrvaških železnic."
Če dogovora ne bo, bo torej mednarodni vlak vozil do in iz Buzeta, tam pa bodo potniki prestopali na redne vlake Hrvaških železnic. To pomeni, da bi povezava v Buzetu zahtevala dvourno čakanje potnikov na postaji Buzet. O rešitvah naj bi se sicer še vedno pogovarjali.
Vlak vozi od konca aprila do konca septembra.