V Portorožu se je včeraj začel sedmi poslovno-logistični kongres v organizaciji Slovenskega logističnega združenja, ki se posebej posveča oskrbovalnim verigam v znanosti in praksi. Prvi mož združenja Igor Žula med izzivi logistike sicer izpostavlja povečanje produktivnosti in dvig dodane vrednosti.
V PORTOROŽU ZBRANI LOGISTI: "V Sloveniji smo kakovostni, a preveč improviziramo"
Piran
Fotografije so z lanskega kongresa logistov.
Slovensko gospodarstvo nima dovolj gotovih izdelkov. Na področju avtomobilske industrije, ki je pri nas izjemno močna, smo tako z izjemo Revoza in Adrie mobil v glavnem podizvajalci, zato je tu dodana vrednost relativno nizka, je ob robu kongresa navedel predsednik Slovenskega logističnega združenja Igor Žula.
Izziv Žula vidi tudi v povečanju produktivnosti, ob tem pa je opozoril, da smo v Sloveniji sicer kakovostni, a preveč improviziramo. To pa "pomeni, da premalo časa posvečamo sistemizaciji in digitalizaciji", kjer imamo po njegovem prepričanju še veliko rezerv. Glede kitajskih vlaganj v tržaško pristanišče in posledic za Luko Koper in slovensko logistiko je Žula priznal, da se s temi vprašanji ni posebej ukvarjal, načelno pa "ne vidim razloga, zakaj bi se konkurenci izmikali".
Zbranih okoli 270 udeležencev
Na sedmem logističnem kongresu je sicer zbranih okoli 270 udeležencev, specifičnost dogodka pa je po besedah predsednika logističnega združenja v tem, da skušajo povezovati vse deležnike na področju logistike, od industrije oz. naročnikov storitev do ponudnikov logističnih in prevoznih storitev, informacijskih in tehnoloških rešitev kot tudi javnega sektorja.
V uvodnem sklopu predavanj je predstavnik Fursa Boris Kastelic predstavil spremembe v carinskih postopkih v Sloveniji. Glavni izziv bo seveda napovedan brexit, ki bi zanje pomenil desetodstotno povečanje prometa, na področju t. i. e-commercea pa celo 50-odstotno povečanje, kar bo težko obvladljivo, saj razen na Brniku ne predvidevajo angažiranja novih kadrov. Poleg daljših carinskih postopkov bi brexit prinesel tudi novosti na področju porekla, saj se blago iz Združenega kraljestva ne bo več štelo kot blago s poreklom.
Furs zaključuje postopek prenove okoli 800 carinskih dovoljenj
Sicer pa Furs po besedah Kastelica zaključuje postopek prenove okoli 800 carinskih dovoljenj. Na finančni upravi delajo še na harmonizaciji uporabe carinskega zakonika, v letu 2020 pa bodo predvidoma začeli z novim uvoznim sistemom, ki bo nudil širši nabor podatkov. Prav tako Furs že dela na centralnem vlaganju deklaracij in na dvigu učinkovitosti carinskih kontrol z implementacijo profilov tveganj v svojih elektronskih sistemih, je še navedel Kastelic.
Na kongresu je Slovensko logistično združenje podelilo tudi naziv logist leta
Za leto 2018 ga je prejela generalna direktorica podjetja Schenker Slovenija Valerija Špacapan Friš, so sporočili iz združenja. Nagrajenka po oceni Žule s svojim delom in rezultati dokazuje, da je logistika več kot le prevoz in hramba blaga ter da je logist več kot le izvajalec logističnih storitev - je partner podjetju. Dokazuje tudi, da je oblikovanje novih poslovnih modelov možno in da visoka dodana vrednost na zaposlenega, ki je v Schenkerju močno nad slovenskim povprečjem in je tudi nad evropskim, ni slučaj, predvsem pa ni nedosegljiva.