Decembrska nesreča na železniški progi, v kateri sta umrla delavca, je bila v celoti posledica človeške napake, je ob zaključku interne preiskave dejal direktor SŽ-Infrastruktura Matjaž Kranjc. Progovni prometnik namreč ni oddal najave o vožnji vlaka. Na Slovenskih železnicah so ob tem zagotovili, da so vse naprave delovale brezhibno.
"VZROK ZA DECEMBRSKO NESREČO JE BIL ČLOVEŠKI FAKTOR": To so izsledki interne preiskave Slovenskih železnic
Slovenija
"Dejanski vzrok za nastanek tega izrednega dogodka je v celoti v človeškem faktorju, vse naprave so delovale brezhibno," je na današnji novinarski konferenci povedal Kranjc.
Temeljni vzrok za nastanek nesreče je bil, da progovni prometnik ni oddal najave o vožnji vlaka, progovnemu čuvaju pa ni izdal obvestila o odhodu vlaka s postaje v Postojni. Na osnovi tega delovna skupina na progi ni bila obveščena o vožnji vlaka, je pojasnil Kranjc.
Fotografije s kraja tragične nesreče, ki je decembra pretresla Slovenijo, v njej pa sta dve osebi izgubili življenje.
Progovni čuvaj je obenem imel pri sebi izvleček voznega reda. "Potniški vlak je imel štiri minute zamude in bi že pred časom moral biti na tej lokaciji, skupina se je o celo pogovarjala o tem, da bo potniški vlak pripeljal, in so se pač zanašali na obvestilo prometnika, tako da je čuvaj s tem naredil napako, ko ni dosledno upošteval izvlečka iz voznega reda," je povedal.
Čuvaj je bil sicer tisti, ki je na koncu videl vlak in nanj opozoril delavce, s čimer je po Kranjčevem mnenju verjetno preprečil še kakšno smrt. "Dejstvo pa je, da bi moral pred tem poklicati center in ugotoviti, zakaj ta potniški vlak ni odšel s postaje," je poudaril.
Strojevodja je sicer po ugotovitvah preiskave trikrat zvočno signaliziral, da se vlak približuje. Vendar pa po Kranjčevih besedah zaradi konfiguracije proge, ki je precej ovinkasta, in delovanja strojev, delovno mesto ni bilo organizirano na način, da bi bila zagotovljena optimalna varnost.
Na SŽ pripravili ukrepe za zmanjšanje tveganj
Na Slovenskih železnicah so ob tem že pripravili ukrepe za zmanjšanje tveganj. O ukrepih, ki se nanašajo na varovanje delovnih skupin in organizacijo delovišč v času izvajanja del je do zdaj odločal delovodja, ki je za to strokovno usposobljen. "Glede na to, da v tem primeru ni bilo tako narejeno, kot bi moralo biti, smo vse to zdaj predpisali v našem obvestilu kot obveznost, se pravi tako znižanje hitrosti, tako varovanje z dodatnim čuvajem, če vidnost ni zagotovljena. Vse tisto, kar je bilo že prej ena izmed opcij za varno delo, za organizacijo delovišča, je zdaj obvezno," je poudaril Kranjc.
Sprejeli pa so tudi nekaj dodatnih prepovedi, s katerimi se izločajo vsi elementi, ki prometnika motijo pri njegovem delu. Kot je ob tem pojasnil Kranjc, je prometnik v času decembrske nesreče namreč pred samim dogodkom opravljal pogovor po službenih napravah v zasebne namene, kar je negativno vplivalo na njegovo zbranost.
Strojevodja se po izsledkih raziskave medtem ni pogovarjal po nobeni liniji in se je po Kranjčevi oceni odzval najbolje, kot se je lahko v danih okoliščinah. "Šest delavcev je še vedno na bolniškem dopustu in ko se bodo vrnili, se bomo z njimi pogovorili, kaj in kako, seveda pa čuvaj trenutno zaradi suspenza ne more opravljati dela čuvaja," je še pojasnil Kranjc.
Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes je ob tem spomnil, da poleg interne preiskave s strani Slovenskih železnic preiskavo izvaja tudi državni preiskovalec. Ta bo po njegovi oceni predvidoma končana do konca marca. Ločeno preiskavo izvajajo tudi kriminalisti.
"Naša preiskava je bila končana dosti hitro, da se prepreči morebitne ponovitve napak oz. da se odpravi morebitne pomanjkljivosti v protokolih," je dejal.
Kot je pojasnil Mes, postopki proti vsem vpletenim v nesrečo še potekajo. Prometnik je trenutno v postopku izredne odpovedi delovnega razmerja. Dotični prometnik je bil leta 2017 že vpleten v incident, a po Mesovih besedah sodišče takrat ni ugotovilo njegovih napak.
"Na vseh zaslišanjih noben od zaposlenih ni omenil, da bi kdorkoli iz te skupine kadarkoli opozarjal na omenjenega prometnika. Bil zelo dober delavec," je dejal Mes.
Mes je obenem ponovno izpostavil, da je signalno-varnostna naprava, ki jo uporabljajo, ena najboljših in najsodobnejših na svetu. Po nesreči pa razmišljajo tudi o dodatnih tehničnih varovalih. Vendar imajo imajo drugod z njimi mešane izkušnje, saj se zaposleni preveč zanašajo na njih, a niso 100-odstotno zanesljiva.