Ene od učiteljci slovenščine je na družbenem omrežju Facebook objavila poziv Zavodu RS za šolstvo in šolskemu ministrstvu naj že vendarle objavijo natančnejše smernice pouka na daljavo, ki ga za zdaj vsak učitelj opravlja po svoje in tudi, kako bo potekal zaključek šolskega leta ter ocenjevanje, v primeru, da bi se učenci v šolske klopi vrnili šele septembra. Ob tem je tudi opisala blišč in bedo pouka na daljavo.
BLIŠČ IN BEDA POUKA NA DALJAVO: Poziv učiteljice slovenščine ministrstvu za šolstvo
Slovenija
Kot v zapisu piše Bojana Potočnik, učiteljica slovenščine, so družbena omrežja polna zgodb, fotografij in videoposnetkov o slovenskih učencih, eden od njih ustvarja v prečudoviti kuhinji, spet drugi na domačem vrtu.
A pri tem se, kot pravi učiteljica, pozablja na učence, ki živijo v majhnih, temnih, vlažnih stanovanjih, morda celo v neurejenih razmerah. Starši jim ne morejo pomagati pri pouku na daljavo. "Ni učencev, ki jim je šola za dobršen del dneva predstavljala varno okolje, med štirimi stenami pa so izpostavljeni različnim oblikam nasilja, ki jih sistem ni zaznal," med drugim našteva Potočnikova.
Kot ugotavlja učiteljica, so priporočila pristojnih neizvedljiva v normalnih okoliščinah, kaj šele v izrednih razmerah, saj so vso odgovornost za opisane stiske s poslanimi priporočili prevalili na vodstva šol in učitelje. Ti morajo torej na eni strani izvajati pouk, na drugi pa reševati ranljive skupine, pomagati staršem in imeti nešteto sestankov s sodelavci.
BLIŠČ IN BEDA POUKA NA DALJAVO Če ste v preteklih tednih kaj viseli na FB, ste prav gotovo naleteli na posnetek...
Objavil/a Bojana Potočnik dne Ponedeljek, 13. april 2020
"Po mesecu dni pouka na daljavo ne vemo, katere vsebine in cilji so tisti, ki naj bi bili v tem dva do trikrat manjšem gradivu (kar vsak po svoje?), ali bo Nacionalno preverjanje znanja ter kako in kdaj, kako bomo ocenjevali, kako zaključevali, kaj bo z učenci, ki imajo še negativne ocene iz prvega ocenjevalnega obdobja, kaj je z vpisom devetošolcev v srednje šole, po kakšnih kriterijih se bodo vpisovali na šole z omejitvami, …" razlaga.
Zato je pristojnim na srce položila, da se vsaj z ocenjevanjem v dani situaciji res ne smemo igrati. Kot je še ugotovila, bi strokovnjaki na pristojnih inštutucijah zdaj že vendarle "lahko ustvarili nek pravičen model ocenjevanja/zaključevanja ocen za vse učence, če se v šolske klopi res ne bomo vrnili pred jesenjo."
Komentiraj
... od prvega do petega razreda ne bo vec ocenjevanj do konca leta, od petega do devetega razreda in v srednjih šolah bosta pri predmetih kjer je to možno dve oceni, in sicer ena od sodelovanja in pisanja domačih nalog, druga ocena pa bo iz seminarske naloge, eseja ... nobenega izprasevanja učencev in dijakov saj so zaradi trenutne situacije že dovolj psihično obremenjeni ...
... that s all falk s ...