DOMAČINI OB KRAŠKEM ROBU NA KONCU Z ŽIVCI: Zahtevajo čimprejšno ukinitev obstoječe proge

Koper

Zaradi odmikanja gradnje dvotirnosti na drugem tiru Divača–Koper v leto 2030 in govoric, da bo obstoječa proga v funkciji do takrat, so civilna družba ter sveti krajevnih skupnosti ob železniški progi med Prešnico in Koprom odločni v zahtevi, da se stara proga zapre v trenutku, ko bo po drugem tiru zapeljal prvi vlak.

Pri zahtevi za čimprejšnjo ukinitev obstoječe, dotrajane proge od pristojnih med drugim pričakujejo sprejem zakona o sočasni ukinitvi stare proge in odprtjem drugega tira. Če to ne bo dovolj, bodo posegli tudi po pravnih sredstvih in državljanski nepokorščini, je na današnji novinarski konferenci poudaril predsednik sveta ljudske pobude dvotirne proge Divača–Koper Janko Sever.

Staro progo je po njegovem prepričanju treba čim prej ukiniti zaradi njene zastarelosti in nevarnosti za ljudi, požarne nevarnosti in ogrožanja vodnega vira, čemur je pritrdila tudi geološka stroka.

Predvidena trasa drugega tira že zdaj v 60 odstotkih predvideva dvotirnost, ob sočasni opustitvi pa bi prihranili 25 milijonov evrov oz. pet milijonov evrov letno, kolikor gre za vzdrževanje obstoječe proge, je Sever nanizal razloge za ukinitev proge. "V primeru, da se bo dodatni tir gradil kasneje, bomo na gradbišču živeli še dodatnih pet let," je dodal.

Predlog, da se zahteva o sočasni ukinitvi proge uvrsti na seje občinskih svetov Slovenske Istre, so naslovili tudi na istrske župane.

Predsednik Krajevne skupnosti Črni Kal Uroš Šavron je spomnil, da je svet krajevne skupnosti konec decembra sprejel sklep, da od države in župana zahtevajo, da se neposredno zavzamejo za čimprejšnjo, sočasno ukinitev stare proge. Po njegovih besedah pa je to, ali bo nova proga eno- ali dvotirna, odgovornost države: "Država je dolžna in mora poskrbeti za varnost naših ljudi ob progi, za vodni vir in za naše okolje".

Kot je dodal, že več let prenašajo hrup, smrad, požare in degradacijo kmetijskih površin.

Odvetnica Andreja Odar iz odvetniške pisarne Zorn pa je navedla, da so krajani naselij ob železniški progi v neenakopravnem položaju. Ob tem je opozorila na to, da država različno uporablja iste zakone in predpise. Tako, kot je država npr. zavrnila variante za gradnjo obvoznice v Podpeči, ker naj bi ogrožala vodni vir, bi po njenem morala enako storiti tudi v primeru stare železniške proge.

Koprski župan Aleš Bržan je poudaril, da si že desetletja prizadevajo za začetek gradnje drugega tira, predvsem zato, da se odstrani škodljive vplive obstoječe proge. Odgovorna politika bi po njegovem morala poskrbeti za to, da se ukine promet na obstoječi progi, čim bo to možno, da se zagotovi vodni vir za Slovensko Istro ter da v pristaniški dejavnosti ne bi več manipulirali z nevarnimi tovori, ki se prevažajo tudi po obstoječem tiru.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
nylarazgotra |  08 .02. 2022 ob  00: 57
10
Pomembno je,da obstajajo železnica in vlak, ne samo za tovor ampak končno tudi za potnike ko po celotnem razvitem svetu. Leta 1900 je obstajala železnica za potniški vlak, leta 2022 nimamo več niti tega.. Moramo hoditi v Trst na vlak, včasih tudi za Ljubljano? Gledamo na onesnaženje a nimamo navadne nujne infrastrukture.Poskrbite dvotirnice, trotirnice in speljite končno ta potniški in tovorni promet ki je nujen! V starí Jugoslaviji smo vlak iz Kopra imeli, v samostojni Sloveniji niti tega več. Je potrebno dobro razmisliti!