NAJPREJ JE BIL ZA, POTEM PROTI, ZDAJ PA SE MU MUDI: Zadković bi čimprej referendum o novi prometni ureditvi Pirana

Piran

Včeraj smo poročali o novih kritikah zoper piranskega župana Đenia Zadkovića. Civilna iniciativa za trajnostno ohranitev, zeleno mobilnost in oživitev mesta Piran (CI TOMOP) tako njemu kot občini, ki jo vodi, očita, da se sprenevedajo pri odločanju o pobudah občanov. Trdijo, da je bil nad njihovim predlogom glede prometne ureditve v središču mesta sprva navdušen, nato pa da so bili deležni hladnega tuša z nesmiselnimi obrazložitvami. Kaj na to poreče Občina Piran?

Spomnimo, CI TOMOP opozarja na "eno največjih nadlog", to je prometna ureditev v samem središču Pirana: "Staro mesto, večji del postavljeno v srednjem veku, ni bilo zasnovano za motorni promet, posebej ne za tako množico vozil." Občini očitajo neodločnost, predvsem pa so kritični do odziva občine glede predloga spremembe občinskega odloka o prepovedi parkiranja na obali polotoka, ki so ga v civilni iniciativi pripravili.

Trdijo, da je bil župan Zadković predloga sprva vesel in da so se na občini "strinjali z njegovo izvedbo in zagotovili uvrstitev na dnevni red prve sledeče seje občinskega sveta ter pomoč pri zbiranju podpornikov." A do tega ni prišlo – občinska uprava je civilno iniciativo obvestila, da njihovega predloga ni mogoče obravnavati v tem času, navajajo.

Občina: Z referendumom bo dokazano, ali si občani želijo Piran brez ali z avtomobili

"Župan Občine Piran Đenio Zadković podpira in se veseli pobude CI TOMOP, na podlagi katere bo začela omenjena civilna iniciativa zbirati podpise za razpis referenduma o novi prometni ureditvi Pirana s poudarkom na celoletni zapori prometa na določenih delih mesta Piran," so sporočili z občine.

Dodajajo, da bo omenjeni referendum, v primeru, da ga bo omenjena civilna iniciativa dejansko izpeljala, predstavljal "temeljni kamen neposredne demokracije in apostolat ljudske volje, s katerim bo na ravni lokalne samouprave na najbolj transparenten in jasen način dokazano, ali si kot občani želimo Piran brez ali z avtomobili?"

"Župan Občine Piran temu primerno pričakuje in poziva CI TOMOP, da v najkrajšem možnem času izvede vse postopke, na podlagi katerih bo lahko kot župan razpisal referendum o novi prometni ureditvi mesta Piran, o kateri bomo odločali vsi, ne pa le Občinski svet Občine Piran," so zaključili v odzivu za javnost.

Želeli smo nekaj več pojasnil

Kot so nam na občini še dodatno pojasnili v odgovorih na naša novinarska vprašanja, lahko očitek civilne iniciative o tem, da občina prometne situacije ne rešuje oziroma jo rešuje nezadostno, "veljal v preteklosti, zadnja tri leta pa gotovo ne velja. Je pa jasno kot beli dan, da je težav s prometom, ki so se nakopičile v zadnjih desetletjih, ogromno".

Zanimalo nas je tudi, ali navedbe CI, da se dnevno mimo Tartinijevega trga premika tudi preko 6000 avtomobilov, držijo. Na občini odgovarjajo: "Omenjena navedba je izvzeta iz konteksta in lahko drži le v določenih obdobjih leta."

Prosili smo tudi za odziv na očitke, da se prometna strategija ni realizirala tudi zaradi neodločnosti občine. Odgovorili so nam, da se župan Občine Piran zahvaljuje Civilni iniciativi TOMOP za pomoč pri pospeševanju omenjene strategije, h kateri bo gotovo pripomogla morebitna izpeljava njihovega napovedanega referenduma. "Je pa izvajanje vsake še tako dobre strategije v mestu, kjer se srečujemo s poplavo interesov, različnih pogledov in nasprotovanj, zahtevno in žal počasno."



Občino smo vprašali tudi, ali drži, da predloga ni bilo mogoče obravnavati v dogovorjenem času in zakaj ne, pa tudi, zakaj je občina, kot navajajo v CI, od postopka odstopila. Zanimalo nas je tudi, ali je občina CI posredovala obrazložitev te odločitve in kakšna je bila ta obrazložitev, prosili pa smo tudi za pojasnilo o tem, kakšni so načrti občine glede prometne ureditve v središču Pirana.

"Župan meni, da se moramo o tako pomembnem vprašanju, kot je celoletno zapiranje določenih delov mesta Piran, odločati vsi, ne pa le Občinski svet Občine Piran. Temu primerne bodo tudi nadaljnje odločitve. Ob tem velja poudariti, da Občina Piran ni uradno posredovala CI TOMOP nobene obrazložitve glede odločitve, ki jo omenjate. Šlo je za neformalne pogovore," so zaključili.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
vid |  09 .04. 2022 ob  05: 14
Vsak kmet ve da je treba voz iz blata porivat vsi v isto smer. Ce eni porivajo vud spreda inu drugi vud zada bo ustal kjer je. In to samo zato ker oni niso nasi!
I know |  08 .04. 2022 ob  21: 45
Od takrat, ko sem predlagal vhod v fenomenalno veliko garažno hišo v hrib , kjer je bila bencinska pumpa in izhod 50 m naprej, kjer je bil rezervoar goriva , je sigurno 30 let. Če bi sam kopal z lopato, bi že bilo kaj videti. Tako pa v Piranu drka.mo in drk.jo v prazno in zbirajo podporo.
Skrili bi lahko 1000 in več avtomobilov in se sprehodili do trga, Pavleta, Punte. Za tiste , ki niso mobilni bi ponudili 4 avtobuske, ki bi vozili non stop v mestno jedro. Vsak v svoj konec, na 5 do 10 minut. Material od izkopa bi nasuli cca 30 m v morje od avtobusne postaje dalje in ga zaključili z parkiriščem pri Rivieri. Obalni zid, zasaditi drevesa, promenada, lokalčki.
Ma kaj ste res take mone , da ne vidite enostavnosti izvedbe.
Šoldi? jaz bi takoj kupil dve parkirni mesti za normalno ceno. Tudi EU sredstva se najdedjo, pa proračun. Poglejte,kako je v Kopru, Muggi....Pejte pogledat v Monte Carlo., kje lahko kdo parkira v garažni hiši v CENTRU mesta- INCAPACI!!!
joe jaxson |  08 .04. 2022 ob  20: 45
-1
ZA SE ZBISTRIT, SE BO TREBA ZAMEGLIT Z ENIM ZVITKOM ZELENJAVE IN POTEM SE BO LAŽJE ODLOČU !
 |  08 .04. 2022 ob  16: 15
Referendum se sliši fino, kot tudi dejstvo, da bojo tako lahko dejansko odločali prebivalci mesta Piran -- vendar, ali bodo/bomo res?
Kdo pa bo vabljen na referendum? Vsi prebivalci občine ali zgolj prebivalci mesta?
Kaj pa vsi stalno prijavljeni vikendaši, ki v resnici ne prebivajo v občini in imajo morda izkrivljen pogled do te tematike?
Kaj pa morebitni podjetniki, ki imajo v mestu dejavnost, živijo pa morda kje drugje?
Kaj to pomeni za npr. nono, ki živi v mestu in jo občasno obiščejo vnuki?

To vse so stvari, ki potrebujejo širšo vizijo razvoja prostora o kateri bi se morali več pogovarjati in tehtali različne predloge, vidike, ipd. ... vsekakor promet, v smislu vsakokratnega dnevnega obiskovalca, ne spada v takšno mesto kot je Piran, vsaj sam menim tako. Po drugi strani stalno živeči prebivalci potrebujemo možnost, da pripeljemo večjo špežo blizu vrat, da nas obišče kakšen mojster brez zapletov ... prav tako bi bilo fino, če bi imeli (stalni) prebivalci na voljo rešitev za zasebne obiskovalce, brez da plačajo 10-20€ za parkiranje, ko pridejo na kosilo, ipd. Vse to (in še mnogi) so scenariji, ki jih moramo premisliti pri snovanju (pametnih) prometnih rešitev.

Moje osebno stališče je, da bi morali enodnevne nenapovedane obiskovalce 'zaustaviti' že prej, v zalednih garažnih hišah (ki jih še ni), dostop do mesta oz. do priobalnega pasu z avtomobilom bi pa imeli le stalni prebivalci ali najavljeni gostje, obrtniki, dostava, pa seveda javni promet, ipd. ... in takšno rešitev bi se s pomočjo sistema za odčitavanje tablic in splošno digitalizacijo storitev 'zlahka' organiziralo. Se pričakuje mojstra? Odpri spletni obrazec in vpiši njegovo registrsko ... Pride vnuk na obisk h noni? Naj nona pokliče na rampo in sporoči njegovo številko registrske, da pride skozi ... ipd.

Po drugi strani bi pa potrebovali zaledne garažne hiše in kakovosten javni promet (ki že sedaj ni slab, ga dosti uporabljam) kakšno izposojo e-koles na principu ljubljanskega BicikeLJ, ki bile ob garažnih hišah in ključnih točkah po mestu oz. občini.

Skratka, jaz menim, da potrebujemo predvsem eno dobro vključujočo vizijo ... bolj kot referendum, ki ne bo v praksi rešel konkretnega problema.