V sredini meseca je Telekom Slovenije iz programske sheme v aplikaciji Neo izbrisal kar nekaj, sploh na območju slovenske Istre, priljubljenih italijanskih programov – Canale 5, Italia 1 in Rete 4. Kot je opozorila uporabnica Facebooka, pa so ti isti programi še vedno vidni na stacionarnem TV komunikatorju. Telekom naj bi trdil, da je bila dotedanja dostopnost teg programov aplikaciji Neo njihova napaka. Kako odgovarjajo?
STE TUDI VI OSTALI BREZ TEH ITALIJANSKIH PROGRAMOV? Tako odgovarja Telekom
Koper
Odločitev, da ti programi v Neo aplikaciji več ne bodo vidni, naj bi po besedah uporabnice, ki je o tem pisala na družbenem omrežju Facebooku, padla "čez noč". "Baje, da je bila njihova napaka, da smo jih do sedaj sploh lahko videli. Še naprej so ti isti programi (ki so bili kar nekaj časa Telekomu trn v peti) vidni na stacionarnem TV komunkacitorju," je zapisala in dodala, da v tem ne vidi logike. Telekom Slovenije naj bi shemo spreminjal "po svoji volji" in brez predhodnih obvestil. "In žal ne moreš nič, razen, da čakaš, da se bo spet našel nekdo, ki bo omogočil ogled, kot je bil pred 'napako'," je še zapisala.
Z vprašanji smo se obrnili na Telekom Slovenije in jih povprašali, ali drži, da so bili omenjeni trije programi do sedaj dostopni gledalcem v aplikaciji Neo in kaj je botrovalo odločitvi, da ti programi niso več na voljo. Zanimalo nas je tudi, ali so uporabnike vnaprej obvestili o izbrisu programov iz programske sheme ter, v kolikor jih niso vnaprej obvestili, zakaj. Želeli smo preveriti tudi informacijo, da naj bi Telekom trdil, da je šlo pri dosedanji dostopnosti teh programov za napako na strani podjetja. Vprašali smo, ali lahko operater kadarkoli spreminja shemo, koliko programov so v zadnjem letu izbrisali, na podlagi česa se odločajo za izbris programov iz sheme. Pa tudi, ali se cena za uporabnike kakorkoli zmanjša ko pride do izbrisov programov. Med drugim nas je tudi, ali nameravajo programe Canale 5, Italia 1 in Rete 4 vrniti v programsko shemo ali jih ponuditi in zaračunati v dodatnem 'paketu'.
A s strani Telekoma smo prejeli kratek odgovor: "V Telekomu Slovenije TV-programske sheme nenehno nadgrajujemo in dopolnjujemo, saj želimo našim uporabnikom zagotavljati najboljšo uporabniško izkušnjo tudi pri spremljanju in zagotavljanju bogate ponudbe TV-vsebin. TV-programe in vsebine, ki so uporabnikom na voljo, nudimo v skladu s pogodbenimi razmerji s posameznimi izdajatelji medija. Italijanske programe nudimo v naših programskih shemah v skladu z uredniško politiko podjetja."
Komentiraj
Še dobro, da se jih da gledat prek komunikatorja.
Tako je ko vlada fašikomunizem...oni odločaji kaj boš gkedal in obratno. Bwahahahahahaha
Kolektivne tožbe, ki jih je VZMD vložil proti štirim največjim operaterjem – Telekom Slovenije, A1, T-2 in Telemach –, so trenutno v fazi odobritve, je na današnjih novinarski konferenci VZMD in ZPS v Ljubljani povedal Domen Peperko iz Odvetniške družbe Jereb, ki je za VZMD vložila tožbo proti Telekomu, A1 in Telemachu.
Pri odobritvi se po njegovih besedah presojajo predvsem procesni vidiki. "V tej fazi je eden pomembnejših pogojev število oškodovanih naročnikov," je dejal.
Pasivni potrošniki bodo deležni koristi
Stranka v postopkih bo še vedno le VZMD, bodo pa potrošniki s podporo prikazali "razsežnosti tega oškodovanja, kar bo pripomoglo tudi pri odobritvi tožbe na sodišču", je dodala vodja pravne pisarne ZPS Petra Lovišček.
Kakovost in hitrost nadaljnjega postopka bo odvisna od kakovosti in obsega vseh informacij, ki jih bodo zbrali že v tej fazi, je povedal odvetnik Matjaž Titan iz Odvetniške družbe Titan, ki je za VZMD vložila tožbo proti T-2. Dodal je, da bo olajšana tudi naloga strank in sodišča, da določijo pravila za uveljavljanje zahtevkov za izplačilo in vrste dokazil.
Bodo pa vsi potrošniki, tudi če bodo ostali povsem pasivni, imeli koristi od postopka, je dejal Titan.
Zaživela kampanja Halo, operater! Bodi fer
Kampanjo so poimenovali Halo, operater! Bodi fer, naročniki, ki se čutijo prikrajšane, pa lahko podporo izrazijo prek obrazca na spletni strani kolektivno-varstvo.si.
Tožbe se nanašajo na naročniška razmerja od janurja 2018. "Če je imel posameznik v tem času sklenjeno naročniško razmerje, je zelo velika verjetnost, da je bil vsaj enkrat podvržen enostranski spremembi cen. In če je po tej enostranski spremembi cen ostal v razmerju in bil prisiljen sprejeti višjo ceno, spada v to skupino ljudi, ki so vključeni v tožbo," je pojasnil Peperko.
Kaj očitajo operaterjem?
Glavni očitek operaterjem je neenakost pogodbenega razmerja z naročniki, saj si operaterji v naročniških pogodbah pridržujejo pravico, da enostransko spreminjajo vse pogodbene pogoje, vključno s ceno, brez vnaprej določenih razlogov in metodologije za spreminjanje cene.
Operaterji so v razmerjih s potrošniki močnejša stranka, in sicer ne le zaradi svoje ekonomske moči, ampak tudi zato, ker sami določajo vsebino tipske pogodbe, ki jo z njimi sklenejo potrošniki, je opozoril Peperko.
Tako v VZMD kot v ZPS menijo, da bodo s tožbami uspeli. "Glede konkretnih postopkov zoper telekomunikacijske operaterje je trenutna ocena, da so naši argumenti trdni in prepričljivi, kar je prepoznala tudi ZPS in tako podprla sodne postopke, ki jih je sprožilo VZMD. V prihodnje pričakujemo, da bo sodišče v celoti sledilo našim argumentom in razsodilo v prid vseh oškodovanih naročnikov. S tem bomo prekinili nezakonito in nepošteno prakso telekomunikacijskih operaterjev," je dejala ustanoviteljica Odvetniške pisarne Jereb Petra Jereb.
Oškodovanih okoli 1,5 milijona naročnikov
Predsednica ZPS je Breda Kutin je spomnila, da jim leta 2019 s kampanjo Vezava za oba, v kateri so opozarjali na težavo neenakih oz. nepoštenih pogojev, z operaterji ni uspelo doseči sporazumnega dogovora, zato so se pridružili VZMD. "Očitno prihajamo v okolje, kjer je treba potrošniške pravice uveljavljati s tožbami," je dejala in dodala, da je ključni cilj doseči bolj poštene pogoje na trgu.
Predsednik VZMD Kristjan Verbič je povedal, da gre po ocenah za oškodovanje 1,5 milijona naročnikov v skupni vrednosti več kot 250 milijonov evrov, torej za skupne interese "praktično vseh državljanov Slovenije". Zato je vesel podpore ZPS, s katero so že sodelovali med drugim pri zavzemanju za znižanje stroškov posrednikov finančnih storitev.