Projektno podjetje 2TDK, ki bdi nad gradnjo drugega tira Koper-Divača, ni oddalo javnega naročila za izdelavo projektne in okoljske dokumentacije za vzporedni levi tir drugega tira, s katerim bo nova železniška proga postala dvotirna. Edino prispelo ponudbo je zavrnilo kot nedopustno.
ZA VZPOREDNI TIR PRISPELA LE ENA PONUDBA: Na 2TDK so jo zavrnili kot nedopustno
Slovenija
Družba 2TDK je javno naročilo objavila aprila. Do roka za oddajo ponudb, ki se je iztekel 22. maja, je ponudbo oddalo le ljubljansko podjetje Elea IC, ki bi v sodelovanju s podjetjema IRGO Consulting in SŽ-Projektivno podjetje naloge opravilo za okoli 23,6 milijona evrov brez DDV oz. za nekaj več kot 28,8 milijona evrov z davkom.
2TDK je v odločitvi, danes objavljeni na portalu javnih naročil, ponudbo zavrnil kot nedopustno in javnega naročila ni oddal.
Kot so zapisali, so ob pregledu ponudbe ugotovili več nepravilnosti in pomanjkljivosti, še posebej glede partnerjev in podizvajalcev in referenc imenovanih kadrov.
Vzporedni levi tir ob nastajajoči novi progi med Divačo in Koprom naj bi bil sicer po napovedih pristojnih zgrajen do 2030. V ta namen je DZ lani jeseni sprejel tudi novelo zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper.
Ocenjena vrednost gradnje je nekaj več kot 400 milijonov evrov z davkom, kar je precej manj od nekaj več kot milijarde evrov, kolikor je skupna investicijska vrednost ureditve izhodiščne nove enotirne proge. Ta namreč vključuje zahtevno gradnjo vseh objektov, kot so predori, vkopi in viadukti, ki jih za vzporedni levi tir ne bo treba več graditi, saj bo drugi tir pripravljen na dvotirnost.
Ko bo zgrajen še levi tir nove železniške povezave, bodo obstoječo zastarelo staro progo Koper-Divača predvidoma preoblikovali v kolesarsko povezavo.