S prihodom pomladi in toplejših dni se na ceste vračajo motoristi, kar prinaša tudi potrebo po večji osveščenosti o varnosti v prometu. Da bi se motoristi kar najbolje pripravili na novo sezono, bo v soboto, 12. aprila, na parkirišču pred stadionom v Kopru potekal tradicionalni dogodek 'Dan varnosti in preventive'. Takšne preventivne akcije so zelo dobrodošle, saj pripomorejo k večji odgovornosti motoristov na cestah, obenem pa primoporejo k izboljšanju varnosti v cestnem prometu.
KO MOTOR ZAROPOTA, NAJ DELA TUDI GLAVA: To v soboto v Kopru čaka motoriste
Koper
Bonifika znova v znamenju varne vožnje
Prireditev organizira Moto klub (MK) Kondor v sodelovanju s Policijsko upravo (PU) Koper in Agencijo za varnost prometa (AVP. Namen dogodka je motoristom omogočiti osvežitev vozniških veščin pred začetkom sezone. Na poligonu bodo pod vodstvom izkušenih policistov inštruktorjev iz PU Koper potekale vaje obvladovanja motorja, prisotni pa bodo tudi predstavniki Reševalne službe Slovenske Istre, Zdravstvenega doma Koper in Gasilske brigade Koper, ki bodo prikazali, kako nuditi pomoč ponesrečencem. Dogodek se bo zaključil z nagradno igro z bogatimi nagradami in pogostitvijo v prostorih Moto kluba Kondor v Vanganelu.
Objavil/a Moto klub Kondor dne Torek, 8. april 2025
Priložnost za osvežitev motorističnih veščin
Jesenko Balta, podpredsednik MK Kondor, je poudaril pomen dogodka: "Gre za tradicionalni 'Dan varnosti in preventive', ki bo letos potekal že devetnajstič. Na standardni lokaciji pred stadionom Bonifika bomo motoristom omogočili, da osvežijo tehnike vožnje in se pripravijo na sezono." Dodal je, da prireditev vsako leto glede na vreme privabi veliko udeležencev, in da si že vrsto let k čim večji udeležbi prizadevajo pritegniti tudi srednješolce, kjer že opažajo pozitivne premike.
Balta je izpostavil tudi vsebinske poudarke: "Fokus je na osvežitvi veščin, še posebej pred sezono, ko še nismo povsem v stiku z vožnjo. Velik poudarek dajemo uporabi vse zaščitne opreme, ki jo bodo naši partnerji na dogodku tudi demonstrirali." Na poligonu bodo na voljo simulacije prometnih situacij, kot je zaviranje v sili, ki motoristom omogočajo praktično izkušnjo in vpogled v zmogljivosti njihovih motorjev ter lastnih sposobnosti. "Po koncu se bomo preselili v prostore kluba v Vanganel, kjer se bomo lahko bolje spoznali in začrtali načrte za prihodnost," je še dodal.
Podpredsednik MK Kondor je izrazil tudi željo po trajni rešitvi: "Naša največja želja je, da bi v koprski občini dobili stalen poligon, ki bi ga motoristi lahko uporabljali skozi vse leto." Ta pobuda odraža dolgoročno vizijo kluba za izboljšanje pogojev za motoriste v regiji.
Problematika enoslednih motornih vozil na območju PU Koper v letu 2024
S PU Koper so ob začetku motoristične sezone sporočili, da bodo policisti tudi letos ponovno izvedli vrsto preventivnih aktivnosti in poostrenih nadzorov, ki se bodo odvijali vse do oktobra. Poleg tega bodo sodelovali na različnih dogodkih skupaj s predstavniki institucij, motorističnih klubov in drugimi, da bi motoristom svetovali, kako najbolje poskrbeti za svojo varnost in varnost ostalih udeležencev v prometu.
Kakšna je skupna prometna slika v letu 2024?
Na območju PU Koper so v letu 2024 obravnavali skupno 2.198 prometnih nesreč, kar je primerljivo s preteklim letom, ko jih je bilo 2.180. Število nesreč s smrtnim izidom se je povečalo na osem (v letu 2023 jih je bilo šest), medtem ko je število nesreč s hudimi telesnimi poškodbami rahlo upadlo na 101 (103 v letu 2023). Nesreč z lahkimi telesnimi poškodbami je bilo 452 (445 v letu 2023), prometnih nesreč z materialno škodo pa 1.637 (1.626 v letu 2023). Podatki kažejo, da se celotna prometna varnost na tem območju ni bistveno spremenila, določeni segmenti, kot so smrtni izidi, pa so pokazali poslabšanje.
V letu 2024 sta v prometnih nesrečah na območju PU Koper umrla dva udeleženca na enoslednih motornih vozilih (EMV), kar je enako kot leto prej. Žrtvi sta bili voznik motornega kolesa in potnica na motornem kolesu. Poleg tega je bilo 31 voznikov EMV hudo telesno poškodovanih (30 v letu 2023) in 116 lahko telesno poškodovanih (119 v letu 2023). Ti podatki nakazujejo, da so enosledna motorna vozila še naprej med bolj ranljivimi udeleženci v prometu, čeprav se število poškodovanih ni bistveno spremenilo.
Neprilagojena hitrost ostaja ključni dejavnik tveganja med vozniki motornih koles
Policisti PU Koper so v letu 2024 obravnavali 133 voznikov motornih koles, ki so bili udeleženi v prometnih nesrečah, kar predstavlja sedem odstotni upad v primerjavi z letom 2023, ko jih je bilo 144. Od teh je bilo 79 voznikov obravnavanih kot povzročitelji nesreč (68 v letu 2023), kar kaže na povečanje njihove odgovornosti za nesreče. V prometnih nesrečah je življenje izgubil en voznik motornega kolesa, prav tako pa je umrla potnica na motornem kolesu. Hudo telesno poškodovanih je bilo 22 voznikov (19 v letu 2023), lahko telesno poškodovanih pa 56 (73 v letu 2023). Smrt voznika motornega kolesa je bila posledica izsiljevanja prednosti s strani drugega udeleženca, medtem ko je potnica umrla zaradi neprilagojene hitrosti voznika motornega kolesa. Najpogostejši vzroki za nesreče z motoristi so bili neprilagojena hitrost (33 primerov, 32 v letu 2023), neupoštevanje pravil prednosti (22 primerov, 34 v letu 2023), neustrezna varnostna razdalja (17 primerov, 13 v letu 2023), nepravilna stran ali smer vožnje (16 primerov, 21 v letu 2023), nepravilno prehitevanje (16 primerov, osem v letu 2023) in premik z vozilom (13 primerov, 21 v letu 2023). Ostali vzroki so bili manj pogosti, a še vedno prisotni. Podatki kažejo, da neprilagojena hitrost ostaja ključni dejavnik tveganja, medtem ko se je število nesreč zaradi neupoštevanja prednosti zmanjšalo.
Hitrost in neupoštevanje prednosti ostajata pomemben problem pri voznikih mopedov
Kar zadeva voznike mopedov, so policisti PU Koper v letu 2024 obravnavali 35 udeležencev v prometnih nesrečah (42 v letu 2023), od katerih je bilo 19 povzročiteljev (18 v letu 2023). Smrtnih žrtev med vozniki mopedov letos ni bilo, kar je izboljšanje v primerjavi s preteklimi leti. Hudo telesno poškodovanih je bilo pet voznikov (osem v letu 2023), lahko telesno poškodovanih 20 (16 v letu 2023), 10 voznikov pa je ostalo brez poškodb (17 v letu 2023). Najpogostejši vzroki nesreč z mopedi so bili neupoštevanje pravil o prednosti (10 primerov, sedem v letu 2023), neprilagojena hitrost (devet primerov, 13 v letu 2023) in nepravilna stran ali smer vožnje (šest primerov, sedem v letu 2023), sledili so še drugi manj pogosti razlogi. Podatki kažejo upad števila nesreč z mopedi, a ostajata hitrost in neupoštevanje prednosti pomemben problem.
Poslabšanje problematike pri voznikih mopedov do 25 km/h
Med vozniki mopedov (do 25 km/h) so obravnavali skupno 81 voznikov (47 v letu 2023), ki so bili udeleženi v prometnih nesrečah, od teh jih je bilo 45 povzročiteljev (25 v letu 2023). Smrtnega primera med to vrsto udeležencev v letu 2024 niso beležili, niti v letu 2023, so se pa v prometnih nesrečah hudo telesno poškodovali štirje (trije v letu 2023) vozniki mopeda, 40 voznikov se je lahko telesno poškodovalo (30 v letu 2023), 37 voznikov pa v prometnih nesrečah ni bilo poškodovanih (14 v letu 2023). Najpogostejši vzrok prometnih nesreč z udeležbo voznikov take vrste vozila je bil neupoštevanje pravil o prednosti in sicer 21 (8 v letu 2023), neprilagojena hitrost 20 (15 v letu 2023), nepravilna stran ali smer vožnje 11 (13 v letu 2023), premik z vozilom sedem (štiri v letu 2023), neustrezna varnostna razdalja štiri (tri v letu 2023), nepravilno prehitevanje štiri (dve v letu 2023) ter nato vsi ostali razlogi. Ti podatki kažejo, da se je v letu 2024 število prometnih nesreč z udeležbo voznikov mopedov občutno povečalo v primerjavi z letom 2023, prav tako pa se je povečalo število povzročiteljev in poškodovanih, kar nakazuje na poslabšanje problematike pri tej skupini udeležencev v prometu.
Poletni meseci in večerne ure so čas največjega tveganja za motoriste
V letu 2024 so se na območju PU Koper prometne nesreče z udeležbo EMV najpogosteje zgodile v poletnih mesecih – juniju, juliju, avgustu in septembru. Od dveh nesreč s smrtnim izidom se je ena zgodila junija, ko je umrl voznik motornega kolesa, druga pa julija, ko je življenje izgubila potnica na motornem kolesu. Glede na dan v tednu je največ nesreč zabeleženih v soboto, skupno 49 (40 v letu 2023), sledijo sreda s 42 (27), petek s 39 (34), nedelja s 36 (33), torek s 27 (26), ponedeljek s 26 (35) in četrtek z 22 (31) nesrečami. Kritičen čas dneva je bil med 18.00 in 24.00, ko se je zgodilo 74 nesreč (55 v letu 2023).Ti podatki kažejo, da so poletni meseci in večerne ure čas največjega tveganja za motoriste, kar je verjetno povezano z večjo aktivnostjo na cestah in slabšo vidljivostjo v večernih urah, medtem ko se je število nesreč v soboto in sredo opazno povečalo v primerjavi z letom 2023.
Največ prometnih nesreč z udeležbo voznikov EMV se je zgodilo v naseljih z uličnim sistemom, kjer jih je bilo 120 (123 v letu 2023), sledijo naselja brez uličnega sistema z 39 nesrečami (36), glavna cesta I. reda z 22 (20), glavna cesta II. reda s 15 (7), regionalna cesta II. reda s 13 (15), ter regionalne ceste III. reda in lokalne ceste s po 10 nesrečami. Posamične nesreče so bile zabeležene tudi na drugih lokacijah. Voznik motornega kolesa je umrl na glavni cesti G1/6 Ilirska Bistrica, potnica na motornem kolesu pa na regionalni cesti R3/754.Ti podatki kažejo, da so naselja z uličnim sistemom še vedno najbolj tvegana za nesreče z EMV, čeprav se je število tam rahlo zmanjšalo, medtem ko se je število nesreč na glavnih cestah II. reda povečalo, kar nakazuje na spremembe v prometnih vzorcih ali večjo izpostavljenost na teh cestah.