KORONAKRIZA SKORAJ PREPOLOVILA DOBIČEK LUKE KOPER: V eni zadevi pa so prehiteli celo konkurenčni španski pristanišči

Koper

Skupina Luka Koper je v prvi polovici leta ustvarila 107 milijonov evrov čistih prihodkov, kar je 11 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani, medtem ko je čisti dobiček upadel za 40 odstotkov na 15 milijonov evrov. Poslovanje je krojila predvsem pandemija covida-19, ki je močno vplivala na blagovne tokove po celem svetu.

Ustvarjeni čisti prihodki so bili 12 odstotkov pod načrti, čisti dobiček pa je bil za odstotek nižji od načrtovanega. Dobička iz poslovanja je bilo za 17 milijonov evrov ali za 42 odstotkov manj kot lani v tem času, medtem pa je za tri odstotke presegel načrtovanega, izhaja iz nerevidiranega poročila o poslovanju v prvem polletju, objavljenem na spletni strani Ljubljanske borze.

Nižji prihodki so po pojasnilih družbe predvsem posledica nižjega obsega ladijskega pretovora zaradi ohlajanja gospodarstva in izbruha pandemije covida-19. Čeprav je pandemija zarezala v blagovne tokove po vsem svetu, pa primerjava z izbranimi pristanišči v Evropi kaže, da so bile posledice pandemije v regiji severnega Jadrana manjše kot drugod.

"Na področju kontejnerjev je vsekakor vplivalo dejstvo, da se v Kopru in sosednjih pristaniščih nismo soočili z odpovedmi ladijskih linij, kot so se v severnoevropskih lukah. Po številu pretovorjenih vozil pa smo v prvem polletju celo prehiteli obe španski pristanišči, ki sta po pretovoru vozil primerljivi s Koprom," je ob tem povedal predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel.

Na nižji dobiček iz poslovanja so vplivali predvsem za 13,1 milijona evrov nižji čisti prihodki od prodaje iz naslova nižjega pretovora ter stroški dela, ki so bili letos za 2,9 milijona evrov višji. Omenjeni vzrok za nižji dobiček iz poslovanja je znižal tudi čisti dobiček, na katerega je vplivala tudi efektivna stopnja davka od dobička.

Luka Koper je na ravni skupine za naložbe v prvem polletju namenila 16 milijonov evrov, kar je sicer 24 odstotkov več kot v tem času lani, a 61 odstotkov pod načrti. Tudi tu je razmere narekoval covid-19, saj je zaradi epidemije prišlo do zamika nabave prekladalne opreme, ki jo bodo zdaj realizirali v tretjem četrtletju.

V Luki Koper težko napovejo, v kolikšni meri bo epidemija covida-19 vplivala na prihodnje poslovanje. Kot so pojasnili, pozorno spremljajo dogajanje na zalednih trgih in hkrati z ukrepi zagotavljajo dostop do zadostnega obsega likvidnih sredstev za premostitev teh vplivov.

"Zaradi nizke stopnje zadolženosti je družba finančno stabilna in nadaljujemo z izvajanjem ključnih razvojnih projektov, predvsem podaljšanje prvega pomola oz. kontejnerske obale, gradnjo nove garažne hiše in gradnjo novega vhoda v pristanišče," je najpomembnejše naložbe v teku naštel Zadel.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
vseved |  26 .08. 2020 ob  10: 36
@ Daniel, ni čudno da si tak. Očitno je trava res nikakva!
vseved |  26 .08. 2020 ob  10: 35
@ Istriano , ti prav ne moreš iz italijanske in hrvaške riti?
Danjel |  26 .08. 2020 ob  09: 06
-9
vse se vrača, vse se plača... Luka koliko si ti slabega naredila Kopru in Sloveniji, da upam da čimprej propade in se to sranje komplet zruši, noben vas ne rabi.. Avtomobilska industrija propada , blo je pa že 100x nesreč k je blo nevarno it na zrak v koper, ker je neka snov 'zbežala', veliko drog, cel kokain pride iz luke, ogabna slabe kvaliteta trava, pride iz luke... Celo delal sem na avtomobilskem terminalu, kjer sm sam dal odpoved , ker ne moreš verjet kakšne sprance zaposljujejo, prej propade, tem boljše...
Koprčan |  26 .08. 2020 ob  08: 04
naj zaposlijo še 500 novih delavcev da pridejo sestankovat pa bo dobiček še nižji.
Istriano |  26 .08. 2020 ob  07: 46
Španski pristanišči konkurenca Luki Koper? Konkurenčni pristanišči sta bili in sta luki Trst in Reka.
kokodek |  26 .08. 2020 ob  07: 40
-5
po vseh neoliberalnih pravilih, ki jih je in jih zagovarja Janša, bi Luka morala biti dosti bolj zadolžena.