Vsi vemo, da semaforji kažejo tri barve – rdečo, rumeno in zeleno. A to bi se kmalu lahko spremenilo. Strokovnjaki s Severne Karoline so predlagali dodajanje četrte barve – bele, ki bi izboljšala varnost, hitrost in učinkovitost prometa, zlasti ob večjem številu avtonomnih vozil, piše Islands.com.
PRIHAJAJO SEMAFORJI S ŠTIRIMI LUČMI! Zakaj bodo uvedli belo barvo in kako bo spremenila promet?
Svet

Belo svetlobo bi semaforji uporabili kot poseben signal, ki bi voznike opozoril, da promet v tistem trenutku usklajujejo pametna vozila. Ko bi bila v bližini križišča prisotna zadostna količina avtonomnih avtomobilov, bi se prižgala bela luč – to bi pomenilo, da avtomobili sami med seboj usklajujejo promet, vozniki pa bi morali le slediti prometnemu toku oziroma vozilu pred seboj.
Rdeča, rumena in zelena luč bi ostale v uporabi, bela pa bi se vklopila le v primeru, ko bi pametna vozila prevzela nadzor. Sistem temelji na t. i. porazdeljenem računalništvu, ki omogoča izmenjavo podatkov med vozili in semaforjem v realnem času.
kako bi nov sistem semaforjev s "belo lučjo" deloval v praksi?
1. Avtonomna vozila se približujejo križišču. To so pametni avtomobili, ki se lahko med seboj in s semaforjem sporazumevajo prek računalniških sistemov.
2. Vozila pošljejo semaforju podatke. Vsak avtonomni avto pošlje informacije, kot so: kje se nahaja, v katero smer gre in kako hitro vozi.
3. Semafor ugotovi, da jih je dovolj za varno usklajevanje prometa. Ko sistem zazna, da je v bližini križišča dovolj teh pametnih vozil, se na semaforju prižge bela luč.
4. Bela luč pomeni: avtomobili zdaj vodijo promet. To pomeni, da avtonomna vozila med seboj samodejno usklajujejo, kdo pelje prvi, kdo počaka ipd. Navadni vozniki v tem času preprosto sledijo toku prometa – predvsem vozilom pred seboj.
5. Ko pametnih vozil ni več dovolj, bela luč ugasne. Sistem se takrat samodejno vrne v običajen način delovanja – s tremi klasičnimi barvami: rdečo, rumeno in zeleno.
Po raziskavah Državne univerze Severne Karoline bi ta sistem zmanjšal prometne zastoje in zamude. Če bi bilo le 10 odstotkov vozil avtonomnih, bi se zamude zmanjšale za okoli 3 odstotke, pri večini avtonomnih vozil pa celo za do 94 odstotkov. To bi pomenilo manj časa na cesti, manj goriva in manj onesnaženja, pa tudi večjo varnost, saj bi bilo jasno, kdaj promet nadzorujejo avtomobili.
Prvi preizkusi novega sistema bodo potekali v kontroliranih območjih, kjer že delujejo avtonomna vozila – med možnimi lokacijami so luke, kjer je veliko prometa in malo pešcev.
Čeprav je predlagana bela barva, raziskovalci pravijo, da bi lahko uporabili tudi drugo svetlo, dobro vidno barvo. Kakršna koli že bo, to bo začetek nove dobe prometa.


